سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تجربه ها دانشی تازه است . [امام علی علیه السلام]
آب - دروازه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • بهترین چیزى که مى توان در تعریف آب نوشت این است که بگوئیم آب مایه حیات است .
    آب خالص از نظر شیمیائى از 33 جسم مختلف درست شده است .
    ((در حقیقت آب براى ما آنقدر لازم است و اهمیت دارد که اهمیت آن مثل وجود آن براى حیواناتى است که در آب زندگى مى کنند.
    120
    ((ما درباره ماهیان و گیاهان دریایى فکر مى کنیم که داراى دستگاههایى هستند که در آب زندگى مى کنند و محال است بتوانند در هوا زنده بمانند، ما اعتقاد داریم که موجود خاکى هستیم و نمى توانیم در زیر سطح آب زندگى کنیم . ولى فراموش کرده ایم که زیر پوست بدن خود ما هم موجودات آبى هستند.
    میلیونها و میلیارها سلولهاى بدن ما در یک دنیاى مایعاتى متغیر زندگى مى کنند که بوسیله دستگاههاى خود کار بطور معجزه آسایى خون و آب بدن ما کنترل و مرتب مى شوند.
    با آنکه آب قسمت مهمى از بدن و وجود ما را تشکیل مى دهد شگفت آور نیست که آب نه تنها براى ما لازم است بلکه ما مى توانیم از آن لذتهاى بى شمارى را بر گیریم ))(140)
    در قرآن مجید آب مایه اصلى حیات و خلفت معرفى شده است .
    ((و جعلنا من الماء کل شى ء حى ))(141)
    هر چیز زنده را از آب آفریدیم .
    آب نه تنها نقش حیات را دارد بلکه براى بسیار از امراض ، دارویى شفا بخض است .
    ((ما نمى توانیم چه خاصیتى در آب هست که تاثیرى قطعى بر بیماران ، اشخاص و حتى اشخاص سالم و تندرست دارد. اما ((پر کنایپ )) مکرر تصدیق کرده است که آب داراى یک قدرت شفا بخش خیلى نیرومندى مى باشد و او یقین دارد که هزاران اشخاصیکه در چشمه کوچکش به ((وریس هوفن )) در ((باویر)) رفته اند و مى روند نتایج عجیب و قابل تحسینى بدست مى آورند.
    گذشته از نتایج نیکویى که آب به بیماران مى بخشد دیناى آب همچنین دینایى پر از نشاط و شادى است که در دسترس همه مى باشد و همه مى توانند و از آن بهره ببرند. قواى طبیعى که در آب وجود دارد هنوز بطور کامل مورد مطالعه و تحقیق قرار نگرفته است ، در سال 1893 ((سیمون باروخ )) اولین کتاب اصلى خود را درباره این موضوع چاپ کرده و انتشار داد که عنوان کتاب ((موارد استعمال آب در طب جدید)) بود و در سال 1920 کتاب کوچک دیگرى در این باره بنام ((ملخص معالجه با آب )) انتشار داد.
    از مطالعه این کتاب به وضوح نتیجه گرفته مى شود که آب یک عنصر قوى و مهمى در حیات و زندگى ما است و در این مورد ((سیمون باروخ )) لیستى از خواص آب تهیه کرده است . بعقیده سیمون با روخ آب داراى خواص زیر است .
    1 -
    مقوى است 2 - مسکن درد است 3 - نیرو بخش است 4 - مدر است 5 - معرق است 6 - مهوع است 7 - مسهل است 8 - براى نگهدارى منا بولیسم مفید است 9 - ضد عفونى کننده است 10 - قاطع تب است 11 - خواب آور است 12 - خاصیت بیحس کردن موضعى دارد))(142)
    درباره خاصیت شفا بخش آبهاى گرم و سرد و نیز آبهاى گرم معدنى که با حرارت و گرمى از چشمه هابیرون مى آید از پیامبر اکرم و ائمه ما روایاتى آمده که در بعضى بطور کلى عنوان شفا بخش بودن آب را تذکر داده و در بعضى خاصیت دارویى آن را تعیین نموده اند.
    على علیه السلام میفرماید:
    آب سرد حرارت بدن را مى کاهد، و تب را از بین مى برد.
    ((الماء البارد یطفى ء الحرارة و یصیب به على المحموم ))(143)
    در کلام دیگر فرموده است :
    ((الماء البارد و الماء المغلى ینفع من کل شى ء و لا یضر من شى ء))(144)
    آب سرد و آبهاى جوشیده هیچگونه ضررى ندارند، بعلاوه داراى منافعى نیز هستند.
    پزشکان امروز پاهاى تب دار را با آب سر مى شویند و بدینوسیله از شدت حرارت مى کاهند و نیز در مواردى که اسهال شیوع یافته باشد بهترین راه دچار نشدن به این بیمارى مخصوصا در کودکان خردسال جوشاندن آب و سپس خوردن آن است .


    ککمم ::: جمعه 85/10/22::: ساعت 8:32 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    کل بازدید :70101

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    آب - دروازه

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<