سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که دوستی ندارد، اندوخته ای ندارد . [امام علی علیه السلام]
چرا کرم های صورت معجزه مى کنند! - دروازه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • حفظ زیبایى چهره و اندام آن طور که همگان تصور مى کنند، احتیاج زیادی به پرداخت هزینه هاى گزاف ندارد. اگر به ساختار تشکیل دهنده کرم هاى ضدچروک که در فروشگاه ها و داروخانه ها براى حفظ و نگهدارى پوست ارائه مى شوند، دقت کنید متوجه مى شوید که در این کرم ها ترکیباتى به نام کلاژن یافت مى شود، دقیقاً همان چیزى که باعث از بین رفتن چین و چروک و سفت شدن بافت صورت و به اصطلاح جوان شدن پوست مى شود. اما واقعاً این ماده ی موثر که در ترکیبات اغلب کرم هاى معجزه آسا یافت مى شود، چیست و چه نقشى در پوست دارد.

    کلاژن ماده پروتئینى است که باعث استحکام قشر فوقانى پوست یا اپیدرم مى شود و به دلیل خاصیت الاستیسیته اى که دارد، از شل شدن پوست جلوگیرى مى کند. دلیل اینکه استعمال سیگار و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث بروز چین و چروک پوست مى شود، تاثیرى است که در تخریب رشته هاى پروتئینى دارد.

    از سن 40 سالگى در خانم ها که با کاهش میزان هورمون استروژن و بروز یائسگى همراه است، میزان تولید کلاژن در پوست به طور چشمگیرى کاهش مى یابد. به همین دلیل بروز چین و چروک در این سنین بیشتر از زمان هاى دیگر دیده مى شود.

    ساخته شدن رادیکال هاى آزاد هم از دیگر عواملى است که باعث کاهش تولید کلاژن و تخریب سلول هاى پوست مى شود.

    مصرف مواد غذایى حاوى ویتامین های A، C،E و استفاده از کرم هاى آرایشى- بهداشتى که حاوى همین ویتامین ها باشند، براى ساخته شدن کلاژن بسیار توصیه مى شود.

    در سن 30 سالگى استفاده از لوازم آرایشى اى توصیه مى شود که حاوى عنصر مس یا آنزیم هاى حاوى کینون هستند. اینها موادى هستند که از اکسید شدن مواد شیمیایى معطر یا آروماتیک به وجود مى آیند و از آسیب هاى رادیکال هاى آزاد جلوگیرى مى کنند.

    در سنین 40 سالگى براى به تعویق انداختن عوارض یائسگى، مالیدن کرم هایى که حاوى اسید هیالورونیک هستند بسیار پیشنهاد مى شود. اسید هیالورونیک باعث ذخیره رطوبت پوست شده و بافت کلاژن را فعال مى کند.

    لوازم آرایشى حاوى فیتوهورمون ها نیز با تامین رطوبت پوست قادرند چروک پوست را کاهش داده و پوست را جوان سازند. فیتوهورمون ها، هورمون هاى گیاهى هستند که همانند استروژن عمل کرده و جلوى چین و چروک پوست را مى گیرند.

    البته کرم ها واقعاً اکسیر جوانى نیستند، پس قطع استعمال سیگار، عدم مصرف غذاهاى آماده، پرهیز از استرس، استفاده از عینک آفتابى، کلاه و کرم ضد آفتاب با SPF مناسب را فراموش نکنید.

    بهاره مهرنژاد



    ککمم ::: چهارشنبه 85/8/3::: ساعت 4:42 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    کل بازدید :70093

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    چرا کرم های صورت معجزه مى کنند! - دروازه

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<