سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طمع حکمت را از دلهای دانایان می برد . [پیامبر خدا علیه السلام]
زیانهای استمنا - دروازه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • استمنا یعنى انسان با خودکارى کند که از او منى بیرون بیاید، که به اصطلاح فارسى به آن ((جلق )) گفته مى شود، از نظر اسلام این کار حرام است ؛ و اگر کسى روزه باشد روزه اش باطل مى شود، شخصى از حضرت صادق (ع ) از این عمل نامشروع سئوال کرد. حضرت فرمود: هنگامى است بزرگ و کسى که مرتکب این کار زشت مى شود همانند کسى است که با خود ازدواج کند، و اگر من بدانم کسى با خود این عمل را انجام مى دهد با او غذا نخواهم خورد، آن شخص سپس به آن حضرت گفت آیا از قرآن مجید دلیلى بر حمت این کار وارد شده ، حضرت این آیه را قرائت فرمودند.(55)
    فمن ابتغى وراء ذالک فاولئک هم العادون (56)
    یعنى ارضاء غرائز جنسى از هر طریقى که باشد، جز ازدواج مشروع ، حرام و انجام دهند آن جزء تجاوز کاران محسوب مى شود))
    زیانهاى استمنا 
    متاءسفانه بعضى از جوانان ما، دچار این نوع انحراف جنسى هستند، ممکن است بعضى متوجه حرام بودن آن نباشند و یا از زیانهاى همه جانبه آن بى خبر باشند ولى براى هوشیارى این گروه و نیز براى دانستن اهمیت دستورهاى اسلامى از نظر پزشکى ، نظریه بعضى از دانشمندان را در اینجا نقل مى کنیم .
    ((مشاهدات دکتر ((هوچین سون )) ثابت مى کند عموم ناراحتیهاى مربوط به دستگاه تناسل ، از آثار استمنا است ، و نیز ناراحتیهاى شبکیه چشم ؛ و مشیمیه از آن سرچشمه مى گیرد. نویسنده مزبور اضافه مى کند، نخستین نتیجه عادت به این کار شنیع ، این است ؛ که قوت و شفافیت چشمها زائل مى گردد، صورت ، رنگ اصلى خود را از دست مى دهد و پژمرده مى شود، در نگاه هاى مبتلایان به این کار، هوش و ذکاوت اولى دیده نشده ، حالت گرفتگى در سیماى آنها ظاهر مى گردد، چشمهاى آنها با حلقه هاى کبود رنگى احاطه مى شود؛ بعد از آن سستى و تنبلى در اعضاى مختلف مشاهده مى گردد. نقصان حافظه ، خرابى اشتها، مشکل شدن هضم ، تنگى نفس ، تغییر اخلاق و مزاج بطور غیر قابل توضیح ، حسادت و غم و کدورت ، مالیخولیا، و فکر گوشه گیرى از نتایج شوم ابتلاى به این انحراف جنسى است ، از اثرات و نشانه هاى این عمل نیز کم خونى و ضایع شدن قواى جسمى و روحى ، دوران سر؛ صداى گوشها، کمر درد، سختى تنفس ، کم شدن حافظه ، لاغرى و ضعف و سستى است . و این کار در اثر رابطه نزدیکى که با حواس پنجگانه دارد، مخصوصا در چشم و گوش اثر مى گذارد))(57)
    یکى از مشکلات بزرگى که مبتلایان به این عمل با آن مواجه مى شوند، اعتیاد به این کار بد است . اعتیاد شدید و مرگبارى که افراد را به دنبال خود مى کشاند، و به این آسانى دست بردار نیست ، و به یقین مى توان گفت ، که اعتیاد به این کار ناپسند، از معتاد بودن به مواد مخدر شدیدتر است .

    ککمم ::: سه شنبه 85/8/2::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 14
    کل بازدید :70107

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    زیانهای استمنا - دروازه

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<